İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü Yönetmeliği
Tarih : 82 defa incelendi

                                                                İNSAN KAYNAKLARI VE EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

                                                                   GÖREV, YETKİ VE SORUMLULUKLARI İLE

                                                                ÇALIȘMA USUL VE ESASLARI YÖNETMELİĞİ

 

 

 

BİRİNCİ BÖLÜM

Kuruluș, Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar

 

 

Kuruluș

 

MADDE 1) İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü, ilgili mevzuatta Belediyelere verilen görevlerin müdürlüğü ilgilendiren kısımlarını yerine getirmek üzere; 5393 sayılı Belediye kanunu ile 22.02.2007 tarihli ve 26442 sayılı Resmî Gazetede yayımlanarak yürürlüğe konulan Belediye ve Bağlı Kurulușları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelik hükümlerine uygun olarak kurulmuștur

 

Amaç

 

MADDE 2) Bu yönetmeliğin amacı, İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğünün kuruluș, görev, yetki ve sorumlulukları ile çalıșma usul ve esaslarını düzenlemektir.

 

Kapsam

 

MADDE 3) Bu Yönetmelik, İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğündeki personelin görev, yetki ve sorumlulukları ile çalıșma usul ve esaslarını kapsar

 

Dayanak

 

MADDE 4) Ergani Belediye Meclisinin 03.02.2009 tarih ve 07 sayılı kararı ile kurulmuș olan İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğüne ait bu yönetmelik; yürürlükteki Belediye Yasası, Devlet Memurları ve ișçilerle ilgili yasalar ve ilgili mevzuat esas alınmıștır.

 

Tanımlar

 

MADDE 5) Bu yönetmeliğin uygulanmasında;

 

Bașkan                      : .................Ergani Belediye Bașkanı,

Belediye                    : .................Ergani Belediyesi,

Bașkanlık                  : .................Ergani Belediye Bașkanlığı,

Büyükșehir               : .................Diyarbakır Büyükșehir Belediye Bașkanlığı,

Müdürlük                  : .................İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğünü,

Müdür                        : .................İnsan Kaynakları ve Eğitim ve Eğitim Müdürünü ifade eder.

 

 

İKİNCİ BÖLÜM

Teșkilat ve Bağlılık

 

 

 

 

 

Teșkilat

 

MADDE 5-1) İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğünün personel yapısı; Norm Kadro Cetvelindeki unvan ve sayıyı așmamak üzere Müdür, șef, memur, ișçi ve sözleșmeli personelden olușmaktadır. İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğünün Personel yapısı așağıda belirtilen șekildedir.

 

a) Müdür

b) Memurlar

c) İșçiler

d) Sözleșmeli personel

e) Diğer Personel

 

MADDE 5-2) Müdürlüğün organizasyon yapısı așağıdaki gibidir.

 

a) Müdür

b) İșçi Özlük Birimi

c) Memur Özlük Birimi

d) İș Sağlığı ve Güvenliği Birimi

e) Eğitim Birimi

 

Organizasyon șemasındaki yatay ve dikey hiyerarșik yapılanma; müdürün teklifi ve Belediye Bașkanının onayıyla olușur ve yürürlüğe girer. Belediye Bașkanı organizasyon yapısını re’sen değiștirmeye yetkilidir.

 

Bağlılık

 

MADDE 6) İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü, Üst yönetici olarak Belediye Bașkanına veya görevlendireceği Bașkan Yardımcısına bağlıdır. Bașkan, bu görevi bizzat veya görevlendireceği kiși eliyle yürütür.

 

 

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Görev, Yetki ve Sorumluluk

 

 

Müdürlük Yetkisi

 

MADDE 7) İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü, bu yönetmelikte sayılan görevleri 5393 sayılı Belediye Kanununa dayanarak Belediye Bașkanınca kendisine verilen tüm görevleri kanunlar çerçevesinde yapmaya yetkilidir.

 

Müdürlüğün Sorumluluğu

 

MADDE 8) İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü, Belediye Bașkanınca verilen ve bu yönetmelikte tarif edilen görevler ile ilgili yasalarda belirtilen görevleri gereken özenle yapmak ve yürütmekle sorumludur.

 

Müdürün Görev, Yetki ve Sorumluluğu

 

MADDE 9) İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğünü Bașkanlık Makamına karșı temsil eder.

 

MADDE 9-1) Müdürlüğün yönetiminde tam yetkili kișidir. Müdürlüğün her türlü çalıșmalarını düzenler.

 

 

 

MADDE 9-2) İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğünün Tahakkuk amiri, Harcama Yetkilisi ve Müdürlük personelinin 1. Disiplin amiridir.

 

MADDE 9-3) İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü ile diğer Müdürlükler arasında koordinasyon sağlar.

 

MADDE 9-4) Yasalarla verilen her türlü ek görevi yapar.

 

MADDE 9-5) Belediyenin istihdam yönetimi, ișgücü planlaması ve organizasyonu performans değerlendirme, öneri ödül sistemi, kurum personeline yönelik hizmet içi eğitim ve diğer eğitim faaliyetlerini yasal mevzuat çerçevesinde yönetimce belirlenmiș genel politika ve prensiplere uygun olarak planlamak, organize etmek ve yürütmekten, bu amaçla öneriler hazırlamak, araștırmalar yapmak, tüm birimlerin uyum içinde çalıșabilmesi için eleman seçim ve yerleștirmesini yapmak, kendisine bağlı elemanların eğitim ihtiyaçlarını tespit etmek ve eğitimleri sağlamak sureti ile birim içi verimi artırmak, personele yönelik verimi artırıcı çalıșmalar yapmaktan Bașkanlık Makamına karșı ve varsa Bașkan Yardımcısına sorumludur.

 

İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğün Görevleri

 

MADDE 10) İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğünün görevleri, așağıda sıralandığı gibidir.

 

MADDE 10-1) 5393 sayılı Belediye Kanunu, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu, 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu, 4688/6289 sayılı Kamu Görevlileri Sendikaları ve Toplu Sözleșme Kanunu, 4857 sayılı İș Kanunu, 6356 sayılı Sendikalar ve Toplu İș Sözleșmesi Kanunu, 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu, 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu, Belediye ve Bağlı Kurulușları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelik, Kamu Kurum ve Kurulușlarında Görevde Yükselme ve Unvan Değișikliği Esaslarına Dair Genel Yönetmelik, İlgili Bakanlıkların Tebliğ ve Genelgeleri ile diğer mevzuatın kendilerine verdiği sair görevleri çalıșma ilkelerine uygun olarak etkin, düzenli ve verimli bir biçimde yürütmek.

 

MADDE 10-2) Belediye ve Bağlı Kurulușları İle Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelik çerçevesinde; ihtiyaç duyulan nitelik, unvan ve sayıda memur, sözleșmeli personel, sürekli ișçi ve geçici iș pozisyonlarında çalıșacak personellerin istihdamının sağlanması amacıyla; kadroların tespiti, kadro ihdası, kadro değișikliği, kadro iptali, sürekli ișçi kadroları, kadroların kullanımı ve kadro kütükleriyle ilgili iș ve ișlemleri mevzuata uygun bir șekilde yürütmek. Bu konularda Belediye Meclisine sunulması gereken bilgileri, evrakları, teklifleri ve gerekçe raporlarını; süresinde ve eksiksiz olarak sunmak ve Belediye meclisinin almıș olduğu kararları uygulamak ve müdürlük uygulamalarıyla ilgili meclis kararlarını arșivlemek.

 

MADDE 10-3) Belediyedeki memur personelin özlük hakları ve istihdamı ile ilgili; memur alımı, özlük dosyası tanzim etme, atama, aylık maaș, zam ve tazminatlar, aile yardımı, sosyal yardımlar, toplu sözleșmeden kaynaklanan mali ve sosyal haklar, sosyal güvenlik, kademe ilerlemesi ve derece yükselmesi, intibak, idari görevlere atanma, görevde yükselme, sınıf değișikliği, görev ve yer değișikliği, geçici görevlendirme, ikinci görev, vekalet görevi, askerlikle ilișkiler, sendika ilișkileri, yıllık izin, mazeret izni, hastalık izni, refakat izni, rapor, geçici iș göremezlik hali, hamilelik halinde çalıșma ve süt izni, aylıksız izin, mal bildirimi, disiplin cezaları, nakil, emeklilik ve istifa konularına ilișkin iș ve ișlemleri mevzuata uygun bir șekilde yürütmek, ve tayin, terfi kadro değișikliği, askerlik durumları, ücretsiz izinler unvan değișiklikleri gibi özlük bilgilerini süresi içinde HİTAP programına ișlemek,

 

MADDE 10-4) Belediyedeki ișçi personelin özlük hakları ve istihdamı ile ilgili; ișçi alımı, özlük dosyası tanzim etme, atama, ișyeri bildirimi, ișe bașlama ve sosyal güvenlik, aylık maaș, sosyal hak ve yardımlar,

çalıșma süreleri, fazla mesai, gece mesaisi, hafta tatili, ulusal bayram ve genel tatil günlerinde çalıșma, iș sözleșmesi, toplu iș sözleșmesi, toplu iș sözleșmesinden doğan mali ve sosyal haklar, sendika ilișkileri, askerlikle ilișkiler, görev ve yer değișikliği, çalıșma koșullarında değișiklik, izin, hastalık, rapor, geçici iș göremezlik hali, hamilelik halinde çalıșma ve süt izni, mal bildirimi, disiplin cezaları, emeklilik, kıdem tazminatı, sözleșmenin feshi, istifa konularına ilișkin iș ve ișlemleri mevzuata uygun bir șekilde yürütmek.

 

MADDE 10-5) Belediye Kanununun 49. Maddesine göre çalıștırılacak sözleșmeli personellerin sözleșmelerini hazırlamak ve Bașkanlık Onayına sunmak, uygun görüldüğünde sözleșmelerin yenilenme ve iptal ișlemlerini yapmak. Sözleșmeli personellerin özlük dosyalarını tanzim etme, ișe bașlama ve sosyal güvenlik, aylık sözleșme ücreti tahakkuku, çalıșma süreleri, görev ve yer değișikliği, çalıșma koșullarında değișiklik, izin, hastalık, rapor, mal bildirimi, disiplin cezaları, emeklilik, kıdem tazminatı, sözleșmenin feshi, istifa konularına ilișkin iș ve ișlemleri mevzuata uygun bir șekilde yürütmek.

 

MADDE 10-6) Kamu kurum ve kurulușlarındaki memurlar arasından, belediyemizde birim müdürü ve üst yönetici kadrolarına yapılacak geçici görevlendirmelere ilișkin yazıșmaları ve tüm resmi ișlemleri Belediye Kanununun 49. Maddesi ve Devlet Memurları Kanununun ilgili hükümlerine göre yürütmek. Bu personellerin görevlendirildikleri süre zarfındaki özlük ișleri, mali hakları ile diğer sosyal hakları, sosyal güvenlik ișlemleri, izinleri ve ayrılıșlarına ilișkin iș ve ișlemleri mevzuata uygun bir șekilde yürütmek.

 

MADDE 10-7) Belediye Bașkanının özlük hakları ile ilgili her türlü iș ve ișlemleri; 5393 sayılı Belediye Kanununu, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ve diğer ilgili mevzuata uygun bir șekilde yürütmek.

 

MADDE 10-8) Belediye meclis üyeleri arasından görevlendirilen Belediye Bașkan Yardımcılarının özlük hakları ile ilgili olarak; özlük dosyası tanzim etme, ișe bașlama, taleplerine göre bir sosyal güvenlik kurumuyla ilișkilendirme, aylık ödenek, izin, hastalık, rapor, geçici iș göremezlik hali, mal bildirimi, istifa konularına ilișkin iș ve ișlemleri mevzuata uygun bir șekilde yürütmek.

 

MADDE 10-9) 3308 sayılı Mesleki Eğitim Kanununa göre; Belediyemizde staj yapma talepleri olan öğrencilerin taleplerini almak ve mesleki eğitim durumlarına göre gruplandırarak süresi içerisinde Bașkanlık makamına sunmak. Staj yapmaları uygun görülen öğrencilerle ilgili her türlü iș ve ișlemleri ilgili mevzuata uygun bir șekilde yürütmek.

 

MADDE 10-10) Belediye Kanununun ilgili maddeleri uyarınca; tüzel kișiliği kaldırılarak Belediyemize katılan belediyelerin kadrolarının ve personelinin; devralma, uygun kadro ve unvan, atama ve mali haklarına ilișkin iș ve ișlemlerini mevzuat çerçevesinde yapmak.

 

MADDE 10-11) İș kanununun; Özürlü, Eski Hükümlü, Terör Mağduru ve benzeri durumdaki kișileri çalıștırma zorunluluğunu içeren maddeleri çerçevesinde; mevzuatın belirlediği miktar ya da oranlardaki özürlü, eski hükümlü, terör mağduru ve benzeri durumdaki ișçiyi; mesleklerine uygun ișlerde, sağlık kurulu raporuna göre beden ve ruhi durumlarına uygun ișlerde çalıștırmakla ilgili her türlü iș ve ișlemi ilgili mevzuata uygun olarak bașlatmak, takip etmek, yapmak ve sonuçlandırmak.

 

MADDE 10-12) Belediye birimlerinde görevli ișçi personelin Disiplin ișleriyle ilgili olarak;

 

a) Disiplin dosyalarını tanzim etmek,

b) Disiplin cezasını gerektiren fiil ve hallerine ilișkin bilgi ve tespitleri toparlamak,

c) Disiplinsizliği görülen personele mevzuatta öngörülen cezaların verilmesi için ilgili dosya ve evrakları disiplin kurullarına sunmak,

d) Disiplin kurullarının sekretaryasını yapmak,

e) Disiplin kurullarınca verilen disiplin cezalarını uygulamak ve arșivlemek.

 

 

 

MADDE 10-13) Kanunda belirtilen süreler içerisinde tüm birimlerdeki memur personelin bașarı ve performans bilgilerini toplamak ve değerlendirmek. Belediye Kanunu ve ilgili mevzuatında belirlenmiș olan sayı, miktar ve oranları geçmemek üzere; bașarı durumlarına göre Belediye Memurlarına ikramiye ödenmesi konusunda Encümence karar alınmak üzere Bașkanlık Makamına teklifte bulunmak ve alınan Encümen Kararlarını uygulamak.

 

MADDE 10-14) Belediyemiz adına, 4688 sayılı Kamu Görevlileri Sendikaları ve Toplu Sözleșme Kanunu çerçevesinde kamu ișvereni ile sendikalar arasında yapılması gereken iș ve ișlemleri mevzuata uygun olarak yürütmek. İlgili mevzuat kapsamında; ve

 

a) Sendikaya üye olan memurların üyelik bildirimlerini almak

 

b) Bildirimlerin mevzuata uygun olup olmadığını incelemek,

 

c) Uygun olan bildirimleri geçerli kabul ederek üyelik ödentilerine esas olmak üzere dosyasında muhafaza etmek,

 

d) Üyelik ödentilerinin memurun aylığından kesilerek ilgili sendikaların banka hesabına yatırılmasını sağlamak,

 

e) Üyelik ödentisi kesilen kamu görevlilerinin listesini mevzuatta öngörülen sürelerde ișyerinde herkesin görebileceği yerde ve kurumsal düzeyde duyurulabilecek diğer araçlarla ilan etmek,

 

f) Uygun olmayan bildirimleri dikkate almayarak ilgilisine ve sendikalara yazılı olarak bildirmek,

 

g) Üyelikten çekilme bildirimlerini almak ve bildirimin bir örneğini süresi içerisinde ilgili sendikaya göndermek,

 

h) Memuriyet görevinden çekilme, göreve son verilmesi veya sair nedenlerle kamu görevinden ayrılanları ilgili sendikalara süresi içerisinde bildirmek,

 

i) Sendikaların ve konfederasyonların temsilcileri ile yönetim ve denetim kurullarında görev alan personelin hak izinlerini mevzuata uygun olarak düzenleyip kullandırmak,

 

j) Sendika ve konfederasyon organlarındaki görevlerinden ayrılan personelin; süresi içerisinde yazılı olarak bașvurması halinde, kurumdaki görevine atanmasıyla ilgili yasal iș ve ișlemleri yapmak.

 

MADDE 10-15) 4688 Sayılı Kamu Görevlileri Sendikaları ve Toplu Sözleșme Kanununun 22. Maddesi ve Yerel Yönetim Hizmet koluna ilișkin Mali ve Sosyal haklara dair imzalanan toplu sözleșme gereğince Belediyemizde görev yapmakta olan memur personele yönelik Sosyal Denge Sözleșmesi Çalıșmalarını yürütmek, imzalanması halinde maaș tahakkuklarını yapmak, yılık izin dıșındaki izin ve raporlarda kesintileri takip etmek,

 

MADDE 10-16) 4688 Sayılı Kamu Görevlileri Sendikaları ve Toplu Sözleșme Kanununun “Sendika ve konfederasyonların üye sayılarının tespit edilmesi ve Toplu Sözleșme Görüșmeleri” konularını içeren hükümleri çerçevesinde;

 

a) Her yılın 15 Mayıs tarihi itibarıyla (kanunda belirlenmiș olan tarih itibarıyla) kurumun kadro veya pozisyonlarında istihdam edilenlerden ișçi statüsü dıșında çalıșan kamu görevlilerinin listesi ile üyelerinden aidat kesintisi yapılan sendikaların üyelerini gösterir listeyi hazırlamak,

 

 

 

b) Her yıl 15 Mayıs tarihini takip eden 5 iș günü içerisinde (kanunda öngörülen tarih ve süreler içerisinde) Tespit Toplantısı düzenlemek ve bu toplantının yer ve zamanını süresi içerisinde sendikalara ve diğer katılımcılara bildirmek, toplantıya kurum adına ișveren vekili ile tahakkuk memuru veya mali hizmetler birimi yetkilisinin katılımını sağlamak,

 

MADDE 10-17) Belediyemiz adına, 6356 sayılı Sendikalar ve Toplu İș Sözleșmesi Kanunu çerçevesinde;

 

a) İșveren ile ișçi sendikaları arasında yapılması gereken iș ve ișlemleri mevzuata uygun olarak yürütmek.

 

b) Toplu Sözleșme için yetkilendirilecek sendikanın tespit edilmesine ilișkin olarak; Çalıșma ve Sosyal Güvenlik bakanlığınca her yılın Ocak ve Temmuz aylarında yayımlanacak istatistikleri takip etmek, istatistiklerin gerçeğe uygunluğunu kontrol etmek, gerçeğe aykırılık durumunda süresi içerinde itiraz etmek ve gerektiğinde iș mahkemesine bașvurulmasını sağlamak.

 

c) Gerektiğinde; toplu iș sözleșmesi yapmak üzere, Çalıșma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığına yazıyla bașvurarak yetkili ișçi sendikasının tespitini istemek.

 

d) Çalıșma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığınca yetkilendirilen sendika ile toplu sözleșme görüșmelerinin mevzuata uygun bir șekilde yürütülmesini sağlayacak tüm prosedürleri Belediyemiz adına takip etmek ve yürütmek. Toplu iș sözleșmesi sürecinin tüm așamalarında, Belediyemizin yetkililerini zamanında ve sağlıklı bir șekilde bilgilendirmek ve toplantılarda hazır bulunmalarını sağlamak.

 

e) Toplu görüșmenin sonunda anlașmaya varılırsa; taraflarca imzalanan toplu iș sözleșmesinin bir nüshasını Belediyemiz adına teslim almak ve muhafaza etmek. Uyușmazlık olması durumunda ise; mevzuatta ișverence yapılması gereken iș ve ișlemleri belediyemiz adına takip etmek ve yürütmek.

 

f) Kanuni grev için aranan șartlar gerçekleșmeden yapılan grevler ile siyasal amaçlı grev, genel grev, dayanıșma grevi, ișyeri ișgali, iși yavașlatma, verimi düșürme ve diğer direnișler hakkında kanun dıșı grevin müeyyidelerinin uygulanmasını sağlamak.

 

g) İșyeri güvenliğinin sağlanmasını, makine ve demirbaș eșyalar ile gereçlerin korunmasını, hammadde ile yarı mamul ve mamul maddelerin bozulmasının önlenmesini, hayvan ve bitkilerin korunmasını gerçekleștirecek ișçilerin; kanuni grev ve lokavt kapsamı dıșında tutulmasını sağlayacak yasal iș ve ișlemleri süresi içerisinde yapmak.

 

MADDE 10-18) Belediye Meclisi Denetim Komisyonunun dıșarıdan Uzman görevlendirmeyi uygun görmesi ve istemesi durumunda; kurum dıșından görevlendirilecek uzman personellerle ilgili özlük iș ve ișlemlerini yürütmek. (Gerekli görülmesi halinde; bu görev Bașkanlık Makamı’nın OLUR’ u ile Belediyenin bir bașka birimine verilebilir.)

 

MADDE 10-19) Müdürlüğün faaliyet konularına ilișkin mevzuatı takip etmek ve mevzuatın gereklerini süresi içerisinde yerine getirmek. Gerektiğinde diğer müdürlüklerden gelen hizmet içi eğitim taleplerini almak ve değerlendirmek. Kamu kurum ve kurulușları, Üniversiteler, meslek kurulușları ve sivil toplum kurulușları ile ișbirliği ve ortak çalıșmalar planlayarak, belediye birimlerinin hizmet içi eğitim taleplerini karșılamak.

 

MADDE 10-20) Belediye personelinin, görevleri ile ilgili olarak pratik ve teorik bilgilerinin Belediye personelinin eğitimi amacıyla, hizmet içi eğitim programları düzenlenir. Bu programların, Belediye personelinin eğitim ihtiyaç ve türüne göre, Belediyede veya yurt içinde yetiștirilmesi ve üst  görevlere hazırlanması ile hizmette verimlilik, etkinlik ve toplam kalitenin sağlanması amacıyla, Belediye tarafından hizmet içi eğitim faaliyetlerinin yürütülmesi sağlanır.

 

MADDE 10-21) Belediye personelinin akademik çalıșmalarıyla ve yüksek öğrenimleriyle ilgili olarak gerekli izinleri ve onayları almak.

 

MADDE 10-22) Görevde yükselme eğitim ve sınavlarıyla ilgili olarak; sınavı öncesi ve sonrası yapılacak iș ve ișlemleri ilgili mevzuata uygun bir șekilde yürütmek.

 

MADDE 10-23) Kamu kurum ve kurulușlarının, üniversitelerin, meslek odalarının, sivil toplum kurulușlarının mesleki eğitimle ilgili seminer ve kurs programlarından belediye personelini süresi içerisinde haberdar etmek.

 

MADDE 10-24) Personelin belediyeden, müdürlükten ve diğer birimlerden beklentilerini ve belediye hizmetleriyle ilgili görüș ve düșüncelerini tespit etmek amacıyla personelle sınırlı olarak anket yapmak/yaptırmak.

 

MADDE 10-25) Personelin hizmet bilincini artırmak ve belediyemize karșı aidiyet duygusunu güçlendirmek amacıyla; seminerler, konferanslar, sergiler, yarıșmalar ve kampanyalar, sportif ve sosyokültürel amaçlı organizasyonlar düzenlemek, uzmanlardan olușan jüriler olușturmak, derecelendirmeler yapmak ve teșvik amaçlı ödüller vermek. Buna ek olarak; broșür, kitapçık, CD, film çalıșması yaptırmak ve bu çalıșmaları belediye personeline dağıtmak, bu konuda basın yayın kurulușları ve üniversitelerle ișbirliği yapmak.

 

MADDE 10-26) 6331 sayılı İș Sağlığı ve Güvenliği Kanunu ve ilgili mevzuatı gereğince belediyemizde iș sağlığı ve Güvenliği konusunda gerekli çalıșmaların koordinasyonunu İș Sağlığı ve Güvenliği birimi tarafından sağlanır.

 

MADDE 10-27) İș Sağlığı ve Güvenliği Kalite yönetim Sisteminin gerektirdiği çalıșmaları yapar.

 

 

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Görev ve Hizmetlerin İcrası

 

 

Görevin Planlanması

 

MADDE 11- İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğündeki iș ve ișlemler Müdür tarafından düzenlenen plan dâhilinde yürütülür.

 

Görevin Yürütülmesi

 

MADDE 12- Müdürlükte görevli tüm personel, kendilerine verilen görevleri yasa ve yönetmelikler doğrultusunda gereken özen ve süratle yapmak zorundadır.

 

 

BEȘİNCİ BÖLÜM

İșbirliği ve Koordinasyon

 

 

Müdürlük Birimleri Arasında İșbirliği

 

MADDE 13) Müdürlük dâhilinde çalıșanlar arasındaki ișbirliği ve koordinasyon, Müdür tarafından sağlanır.

 

 

MADDE 13-1) Müdürlüğe gelen tüm evraklar toplanıp konularına göre dosyalandıktan sonra müdüre iletilir.

 

MADDE 13-2) Müdür, evrakları gereği için ilgili personele tevzi eder.

 

MADDE 13-3) Müdürlükte görevli personellerin ölüm hariç her hangi bir nedenle görevlerinden ayrılmaları durumunda görevleri gereği yanlarında bulunan her türlü dosya, yazı ve belgeler ile zimmeti altında bulunan eșyaları bir çizelgeye bağlı olarak yeni görevliye devir teslimini yapmaları zorunludur. Devir-teslim yapılmadan görevden ayrılma ișlemleri yapılmaz.

 

MADDE 13-4) Çalıșanın ölümü halinde, kendisine verilen yazı, belge ve diğer eșya birim amirinin hazırlayacağı bir tutanakla yeni görevliye teslim edilir.

 

Diğer Kurum ve Kurulușlarla Koordinasyon

 

MADDE 14) Müdürlükler arası yazıșmalar Müdür’ün imzası ile yürütülür.

 

MADDE 14-1) Müdürlüğün, Belediye dıșı özel ve tüzel kișiler, Valilik, Kamu Kurum ve Kurulușları ve diğer șahıslarla ilgili gerekli görülen yazıșmalar; Müdür ve Bașkan Yardımcısının parafı Belediye Bașkanının veya yetki verdiği Bașkan Yardımcısının imzası ile yürütülür.

 

 

ALTINCI BÖLÜM

Denetim

 

 

Denetim ve Personel Disiplin Hükümleri

 

MADDE 15) İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürü tüm personelini her zaman denetleme yetkisine Sahiptir

 

MADDE 15-1) İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürü 1. Disiplin Amiri olarak disiplin mevzuatı doğrultusunda ișlemleri yürütür.

 

MADDE 15-2) İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğünde çalıșan tüm personelin izin, rapor, derece

ve kademe ilerlemesi, ödüllendirme ve cezalandırma v.b ișlemlere ilișkin belgeleri kapsayan gölge dosya tutulur.

 

MADDE 15-3) Birim personelinin mesai saatlerine riayet etmesi ve yasal kılık kıyafetlerinden birim müdürü ve bağlı bulunduğu bașkan yardımcısı sorumludur.

 

 

YEDİNCİ BÖLÜM

Çeșitli ve Son Hükümler

 

 

Yürürlükten Kaldırılan Yönetmelik

 

MADDE 16) Bu yönetmeliğin yürürlüğe girmesiyle birlikte, varsa kullanılan daha önce yürürlükte olan İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü Görev ve Çalıșma Yönetmeliği Yürürlükten kaldırılmıștır.

 

 

 

Yönetmelikte Hüküm Bulunmayan Haller

 

MADDE 17) İș bu yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde yürürlükteki ilgili mevzuat hükümlerine uyulur. Disiplinle ilgili ișlemlerde disiplin amirliği yönetmeliğe uyulur.

 

Yürürlük

 

MADDE 18) Bu yönetmelik hükümleri Ergani Belediye Meclisinin kararı ile yayımlandığı tarihte yürürlüğe girer.

 

Yürütme

 

MADDE 19) Bu yönetmelik hükümlerini Belediye Bașkanı yürütür.